Enter your keyword

Procedury biura nieruchomości – karta bezpieczeństwa COVID-19

Procedury biura nieruchomości – karta bezpieczeństwa COVID-19

Procedura przeprowadzenia działań HOME STAGING

Nasza firma jest sygnatariuszem Karty Bezpieczeństwa COVID-19 dla rynku nieruchomości, która ma zapewnić maksimum bezpieczeństwa zarówno dla Klientów jak i Pracowników. W związku z tym prezentujemy wytyczne związane z procedurą home stagingu.

W związku z pandemią koronawirusa procedura przygotowania nieruchomości powinna zostać zindywidualizowana i dostosowana do sytuacji danej nieruchomości. 

Jeśli nieruchomość jest niezamieszkana możemy stosować tradycyjne praktyki, jednak warto:

  • Przed wejściem do nieruchomości zdezynfekować ręce
  • Nieruchomość przewietrzyć i utrzymywać stały dostęp świeżego powietrza
  • Maksymalnie wykorzystywać sprzęty dostępne w nieruchomości
  • Zewnętrzne elementy dekoracyjne czy wyposażenia wykorzystywać tylko po dezynfekcji rąk,

Nieruchomość zamieszkana:

  • Idealnie jeśli podczas home stagingu w nieruchomości nie przebywają właściciele
  • Osoby, które znajdują się  w mieszkaniu powinny zachować dystans w stosunku do osób wykonujących home staging

Staramy się zachować maksimum bezpieczeństwa, korzystając ze środków ochrony: odstęp społeczny, przepływ powietrza, dezynfekcja rąk i przedmiotów.

Procedura prezentacji nieruchomości

Nasza firma jest sygnatariuszem Karty Bezpieczeństwa COVID-19 dla rynku nieruchomości, która ma zapewnić maksimum bezpieczeństwa zarówno dla Klientów jak i Pracowników. W związku z tym prezentujemy Państwu procedury przy prezentacji nieruchomości.

Staramy się zachować maksimum bezpieczeństwa, korzystając ze środków ochrony (odstęp społeczny, przepływ powietrza, dezynfekcja rąk i przedmiotów) oraz ograniczając liczbę osób na spotkaniu.

  • Prowadzimy wyłącznie prezentacje indywidualne w gronie maksymalnie 2 osób
  • Podczas prezentacji staramy się zachować wymaganą odległość od Klienta
  • Drzwi do mieszkania/domu są cały czas uchylone tak, aby Klient nie musiał dotykać klamki i był jak najlepszy przewiew powietrza
  • Przed umówieniem się na prezentację prosimy o przesłanie danych kontaktowych na maila/sms tj.: imię, nazwisko, telefon i adres e-mail
  • Informacje RODO, jak również karty odbioru adresu są przesyłane elektronicznie
  • Kartę nieruchomości również przesyłamy mailem, tak aby na spotkaniu nie odbywały się żadne procesy podpisywania dokumentów
  • Zarówno przez prezentacją jak i po mieszkanie jest wietrzone
  • Dezynfekcja rąk przy wejściu do nieruchomości

Sytuacja kiedy w mieszkaniu jest właściciel.

  • Idealnie mieszkanie powinno być prezentowane bez właścicieli, a jeśli to niemożliwe liczba obecnych osób powinna być ograniczona do minimum
  • Osoby, które znajdują się w mieszkaniu powinny zostać poinstruowany przez pośrednika nieruchomości jak należy się zachować
  • Osobą prezentującą nieruchomości jest pośrednik

Informujemy klientów o zasadach prezentacji nieruchomości i o tym jak mieszkanie zostało przygotowane. Przykładowe wprowadzenie:
“Szanowni Państwo, nasza agencja podpisała Kartę Bezpieczeństwa COVID-19, w związku z tym zapewniamy, że nieruchomość została przygotowana do prezentacji tak, aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa. Mamy do dyspozycji środek dezynfekujący – prosimy o użycie. Po dezynfekcji rąk i przy założonej maseczce, mogą Państwo oglądać i dotykać elementów wyposażenia nieruchomości.”

Informacja do Klienta przed prezentacją nieruchomości:
Mieszkanie zostanie przygotowane do przeprowadzenia prezentacji zgodnie z procedurami Karty Bezpieczeństwa COVID-19: mieszkanie będzie przewietrzone przed prezentacją a w trakcie prezentacji zapewniony będzie dostęp świeżego powietrza liczba osób biorących udział w prezentacji nieruchomości będzie zminimalizowana. Osoby biorące udział w prezentacji będą poinstruowanie odnośnie obowiązujących reguł, przygotowane zostaną płyny do dezynfekcji, maseczki należy posiadać własne.

Zasady zachowania w biurze względem Klienta

W celu zapewnienia maksimum bezpieczeństwa dla Pracowników jak i Klientów. w ramach Karty Bezpieczeństwa COVID-19 rekomendowane są następujące zasady kontaktów z Klientami 

  • Spotkanie z Klientem odbywają się po wcześniejszym umówieniu daty oraz godziny.
  • Przed spotkaniem Klient powinien uzyskać informację mailową  lub zostać poinformowany telefonicznie o zasadach wizyt w biurze (odnośnik do procedury dla Klienta).
  • Klient po wejściu dezynfekuje ręce dostępnym w biurze środkiem.
  • Przy powitaniu staramy się unikać podawania rąk i utrzymywać dystans społeczny.
  • Jeśli biuro prowadzi Rejestr odwiedzin Klient odnotowuje swoją obecność używając zdezynfekowanych długopisów lub swojego własnego.
  • Spotkanie odbywa się w pomieszczeniu, w którym istnieje możliwość zachowania bezpiecznej odległości.
  • Spotkanie powinno odbywać się przy minimalnej ilości osób – ze strony klienta max 2 osoby.
  • Pomieszczenie wietrzymy przed i po wizycie Klienta.
  • Częstujemy Klienta jedynie napojami lub  przekąskami w jednorazowych opakowaniach.
  • Spotkanie powinno trwać nie więcej niż wymaga tego sytuacja.

Procedura dotycząca podpisania dokumentów

Nasza firma jest sygnatariuszem Karty Bezpieczeństwa COVID-19 dla rynku nieruchomości, która ma zapewnić maksimum bezpieczeństwa zarówno dla klientów jak i pracowników naszej firmy. W związku z tym prezentujemy Państwu procedury przy podpisywaniu dokumentów. 

  • Wszelkie dokumenty i druki niezbędne do zawarcia współpracy dostępne są w formie elektronicznej do wcześniejszego przejrzenia przez strony
  • Podczas kompletowania dokumentacji, tam gdzie to możliwe, zalecamy korzystanie z elektronicznej platformy ePUAP
  • Przy podpisywaniu dokumentów osobiście zachowujemy przede wszystkim zasady dystansu społecznego i stosujemy środki ochrony osobistej
  • Przed podpisaniem dokumentów dezynfekujemy ręce
  • Dokumenty są podpisywane długopisami dostarczonymi przez pośrednika lub każda ze stron własnym

Oficjalne źródła – podstawy prawne

Home staging łączy w sobie wiele moich pasji w jedną idealną całość. Tą całością jest projekt, konkretny plan metamorfozy nieruchomości, aby stała się zaskakująca, pożądana, przytulna, ciepła i idealna do użytkowania.

Powiązane wpisy

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zosia
3 lat temu

Bardzo wartościowy wpis, szczególnie w dobie dzisiejszych czasów. Pozdrawiam gorąco!