Procedura przeprowadzenia działań HOME STAGING
Nasza firma jest sygnatariuszem Karty Bezpieczeństwa COVID-19 dla rynku nieruchomości, która ma zapewnić maksimum bezpieczeństwa zarówno dla Klientów jak i Pracowników. W związku z tym prezentujemy wytyczne związane z procedurą home stagingu.
W związku z pandemią koronawirusa procedura przygotowania nieruchomości powinna zostać zindywidualizowana i dostosowana do sytuacji danej nieruchomości.
Jeśli nieruchomość jest niezamieszkana możemy stosować tradycyjne praktyki, jednak warto:
- Przed wejściem do nieruchomości zdezynfekować ręce
- Nieruchomość przewietrzyć i utrzymywać stały dostęp świeżego powietrza
- Maksymalnie wykorzystywać sprzęty dostępne w nieruchomości
- Zewnętrzne elementy dekoracyjne czy wyposażenia wykorzystywać tylko po dezynfekcji rąk,
Nieruchomość zamieszkana:
- Idealnie jeśli podczas home stagingu w nieruchomości nie przebywają właściciele
- Osoby, które znajdują się w mieszkaniu powinny zachować dystans w stosunku do osób wykonujących home staging
Staramy się zachować maksimum bezpieczeństwa, korzystając ze środków ochrony: odstęp społeczny, przepływ powietrza, dezynfekcja rąk i przedmiotów.
Procedura prezentacji nieruchomości
Nasza firma jest sygnatariuszem Karty Bezpieczeństwa COVID-19 dla rynku nieruchomości, która ma zapewnić maksimum bezpieczeństwa zarówno dla Klientów jak i Pracowników. W związku z tym prezentujemy Państwu procedury przy prezentacji nieruchomości.
Staramy się zachować maksimum bezpieczeństwa, korzystając ze środków ochrony (odstęp społeczny, przepływ powietrza, dezynfekcja rąk i przedmiotów) oraz ograniczając liczbę osób na spotkaniu.
- Prowadzimy wyłącznie prezentacje indywidualne w gronie maksymalnie 2 osób
- Podczas prezentacji staramy się zachować wymaganą odległość od Klienta
- Drzwi do mieszkania/domu są cały czas uchylone tak, aby Klient nie musiał dotykać klamki i był jak najlepszy przewiew powietrza
- Przed umówieniem się na prezentację prosimy o przesłanie danych kontaktowych na maila/sms tj.: imię, nazwisko, telefon i adres e-mail
- Informacje RODO, jak również karty odbioru adresu są przesyłane elektronicznie
- Kartę nieruchomości również przesyłamy mailem, tak aby na spotkaniu nie odbywały się żadne procesy podpisywania dokumentów
- Zarówno przez prezentacją jak i po mieszkanie jest wietrzone
- Dezynfekcja rąk przy wejściu do nieruchomości
Sytuacja kiedy w mieszkaniu jest właściciel.
- Idealnie mieszkanie powinno być prezentowane bez właścicieli, a jeśli to niemożliwe liczba obecnych osób powinna być ograniczona do minimum
- Osoby, które znajdują się w mieszkaniu powinny zostać poinstruowany przez pośrednika nieruchomości jak należy się zachować
- Osobą prezentującą nieruchomości jest pośrednik
Informujemy klientów o zasadach prezentacji nieruchomości i o tym jak mieszkanie zostało przygotowane. Przykładowe wprowadzenie:
“Szanowni Państwo, nasza agencja podpisała Kartę Bezpieczeństwa COVID-19, w związku z tym zapewniamy, że nieruchomość została przygotowana do prezentacji tak, aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa. Mamy do dyspozycji środek dezynfekujący – prosimy o użycie. Po dezynfekcji rąk i przy założonej maseczce, mogą Państwo oglądać i dotykać elementów wyposażenia nieruchomości.”
Informacja do Klienta przed prezentacją nieruchomości:
Mieszkanie zostanie przygotowane do przeprowadzenia prezentacji zgodnie z procedurami Karty Bezpieczeństwa COVID-19: mieszkanie będzie przewietrzone przed prezentacją a w trakcie prezentacji zapewniony będzie dostęp świeżego powietrza liczba osób biorących udział w prezentacji nieruchomości będzie zminimalizowana. Osoby biorące udział w prezentacji będą poinstruowanie odnośnie obowiązujących reguł, przygotowane zostaną płyny do dezynfekcji, maseczki należy posiadać własne.
Zasady zachowania w biurze względem Klienta
W celu zapewnienia maksimum bezpieczeństwa dla Pracowników jak i Klientów. w ramach Karty Bezpieczeństwa COVID-19 rekomendowane są następujące zasady kontaktów z Klientami
- Spotkanie z Klientem odbywają się po wcześniejszym umówieniu daty oraz godziny.
- Przed spotkaniem Klient powinien uzyskać informację mailową lub zostać poinformowany telefonicznie o zasadach wizyt w biurze (odnośnik do procedury dla Klienta).
- Klient po wejściu dezynfekuje ręce dostępnym w biurze środkiem.
- Przy powitaniu staramy się unikać podawania rąk i utrzymywać dystans społeczny.
- Jeśli biuro prowadzi Rejestr odwiedzin Klient odnotowuje swoją obecność używając zdezynfekowanych długopisów lub swojego własnego.
- Spotkanie odbywa się w pomieszczeniu, w którym istnieje możliwość zachowania bezpiecznej odległości.
- Spotkanie powinno odbywać się przy minimalnej ilości osób – ze strony klienta max 2 osoby.
- Pomieszczenie wietrzymy przed i po wizycie Klienta.
- Częstujemy Klienta jedynie napojami lub przekąskami w jednorazowych opakowaniach.
- Spotkanie powinno trwać nie więcej niż wymaga tego sytuacja.
Procedura dotycząca podpisania dokumentów
Nasza firma jest sygnatariuszem Karty Bezpieczeństwa COVID-19 dla rynku nieruchomości, która ma zapewnić maksimum bezpieczeństwa zarówno dla klientów jak i pracowników naszej firmy. W związku z tym prezentujemy Państwu procedury przy podpisywaniu dokumentów.
- Wszelkie dokumenty i druki niezbędne do zawarcia współpracy dostępne są w formie elektronicznej do wcześniejszego przejrzenia przez strony
- Podczas kompletowania dokumentacji, tam gdzie to możliwe, zalecamy korzystanie z elektronicznej platformy ePUAP
- Przy podpisywaniu dokumentów osobiście zachowujemy przede wszystkim zasady dystansu społecznego i stosujemy środki ochrony osobistej
- Przed podpisaniem dokumentów dezynfekujemy ręce
- Dokumenty są podpisywane długopisami dostarczonymi przez pośrednika lub każda ze stron własnym
Bardzo wartościowy wpis, szczególnie w dobie dzisiejszych czasów. Pozdrawiam gorąco!